Home Aktualności New Holland – jubileusz i nowości
New Holland – jubileusz i nowości

New Holland – jubileusz i nowości

0
0

New Holland, jeden z czołowych producentów maszyn rolniczych i budowlanych na świecie, obchodzi w tym roku stulecie produkcji ciągników Fiat. Z tej okazji pojawiła się limitowana, sześciomodelowa seria Fiat Centenario, która zadebiutowała na listopadowych targach EIMA w Bolonii.

Od końca lat 90. New Holland wraz z Case i Steyrem jest częścią koncernu CNH Global, który od 2013 r. należy do grupy Fiata, choć ich powiązania sięgają znacznie dalej wstecz. Sam Fiat, choć kojarzący się głównie z motoryzacją, również ma bogate tradycje rolnicze. W 1918 r. powstała bowiem spółka Fiat Trattori, która już w tym samym roku wypuściła pierwszy ciągnik Fiat 702 o mocy 30 KM, o nowatorskiej jak na te czasu konstrukcji. Pojazd ten szybko zdobył uznanie podczas testów pracy, a jego seryjna produkcja rozpoczęła się praktycznie od razu. Właśnie z tym wydarzeniem wiąże się wspomniany jubileusz. Wkrótce potem pojawiły się także traktory gąsienicowe Fiata.

Limitowana seria Fiat Centenario (czyli Stulecie) ma nawiązywać do tradycji ciągników Fiata. Jest to sześć modeli, w tym bezkabinowe, specjalistyczne i gąsienicowe. Łączy je charakterystyczna kolorystyka przypominająca serie z lat 90. Będzie można je spotkać przez cały rok na najważniejszych europejskich targach rolniczych.

Oczywiście New Holland nie ogranicza się do jubileuszowych ciągników – są też nowości prezentowane w zwykłym trybie pracy tego producenta. Na targach EIMA można było także obejrzeć kompaktowe traktory z serii T5 w nowej odsłonie. Już niedługo należące do niej modele będą dostępne w wersji z przekładnią bezstopniową AutoCommand, podczas gdy do tej pory były wyposażane w przekładnie semi-powershift ElectroCommand. Poza tym pojawiły się też modele o większej mocy. Największą, 140 KM, może się teraz pochwalić T5.140. Zmiany objęły także kabinę: jest większa, a do jej wyposażenia dołączyły podłokietniki SideWinder II. Odnowione ciągniki T5 spełniają normę emisji spalin Stage V.

Tymczasem przybyło także ładowarek teleskopowych New Holland. Pojawiła się nowa seria TH. Składa się ona z sześciu modeli występujących w wersjach Classic, Plus i Elite. Ta pierwsza jest przeznaczona przede wszystkim dla małych gospodarstw hodowlanych, w których mogłaby zastąpić ciągnik z ładowaczem. Druga została opracowana także z myślą o gospodarstwach mieszanych i posiada więcej rozwiązań zwiększających komfort pracy, w tym ogrzewanie i klimatyzację kabiny. Natomiast Elite, napędzana najmocniejszym silnikiem (107 kW; w wersjach Classic i Plus jest to 98 kW) i wyposażona w jeszcze więcej udogodnień, ma służyć przede wszystkim dużym gospodarstwom. Wszystkie wersje łączy natomiast przekładnia z elektronicznym układem modulacji, co poprawia płynność zmiany biegów i kierunku jazdy.

Autor: Jolanta Piaseczna

Facebook Comments