Home Artykuły Sprzedaż nowych przyczep rolniczych w 2019 r.
Sprzedaż nowych przyczep rolniczych w 2019 r.

Sprzedaż nowych przyczep rolniczych w 2019 r.

0
0

Przyczepy to jedna z nielicznych grup maszyn rolniczych, których rynek ma się coraz lepiej. Od 2017 r. sprzedaje się ich bowiem w Polsce coraz więcej, a zeszły rok nie był wyjątkiem. Według danych agencji Martin&Jacob, badającej rynek maszyn rolniczych, przez cały rok 2019 polscy nabywcy zarejestrowali bowiem 5370 nowych przyczep, co oznacza 7,98-procentowy wzrost w stosunku do roku poprzedniego (kiedy to sprzedano 5021 sztuk). Miarą jest liczba rejestracji nowych pojazdów podawana przez Centralną Ewidencję Pojazdów i Kierowców (CEPiK).

Na pozycji lidera niezmiennie trwa Pronar, który sprzedał 2261 przyczep. Jest to wprawdzie mniej o 69 sztuk, niż w 2018 r., ale i tak zapewniło mu 42,1-procentowy udział w rynku. Drugie miejsce, podobnie jak poprzednio, zajmuje Metal-Fach z 677 sprzedanymi przyczepami (12,57%), który, nawiasem mówiąc, obchodził w 2019 r. trzydziestolecie. Na trzecie zaś wskoczył Wielton (482; 8,98%), spychając zeń Metaltech (405; 7,54%). Dalsze miejsca w pierwszej dziesiątce zajmują: Zasław (336; 6,26%), Cynkomet (167; 3,11%), PPHU Wodziński (166; 3,09%), Meprozet (142; 2,64%), Gomar (87; 1,62%) i Marpol (75; 1,4%). Pozostali producenci sprzedali łącznie 572 sztuki (10,65%). Jak widać, na polskim rynku przyczep rolniczych liczą się tylko polscy producenci.

Komu przez ten rok przybyło, a komu ubyło? Jak już wspomnieliśmy, Pronar nieco stracił, lecz był to spadek o zaledwie 3,05%. Poza tym zmniejszenia sprzedaży nie odnotował żaden inny producent. Największym wzrostem może się pochwalić Cynkomet (35,77%), PPHU Wodziński (34,96%), Marpol (33,93%) i Zasław (30,23%). Wszyscy pozostali również zwiększyli sprzedaż o dwucyfrowe wartości procentowe, z wyjątkiem Metaltechu, któremu przybyło zaledwie 1,25% – nic więc dziwnego, że wyprzedził go Wielton z wzrostem 22,33-procentowym.

Najlepiej sprzedającym się modelem był w zeszłym roku Pronar T653/2 – został zarejestrowany aż 292 razy. Jest to dwuosiowa przyczepa o ładowności 6 ton i masie własnej 2120 kg, przeznaczona zarówno do prac polowych, jak i do zastosowań komunalnych. Dzięki wyjściom hydraulicznym i pneumatycznym można ją łatwo połączyć z drugą przyczepą. Z kolei wśród wozów asenizacyjnych, które też są wliczane do statystyki przyczep, najczęściej wybierano Meprozet T-527/4.

Autor: Jolanta Piaseczna

 

Facebook Comments