Home Aktualności Fresh Market – udane spotkanie producentów owoców i warzyw z przedstawicielami sieci handlowych

Fresh Market – udane spotkanie producentów owoców i warzyw z przedstawicielami sieci handlowych

0
0

Autor: Tomasz Kodłubański

25 września do Hotelu Mazurkas w Ożarowie Mazowieckim na drugie Targi Fruit Expo oraz ósme biznesowe spotkanie Fresh Market przybyła czołówka polskich firm z branży owocowo-warzywnej oraz najważniejsi gracze wśród polskich i zagranicznych sieci handlowych. Konferencja Fresh Market jest wyjściem organizatorów naprzeciw zmieniających się potrzeb rynku owocowo-warzywnego. 

Efektywna i nowatorska formuła Konferencji, jest całkowitym zaprzeczeniem tradycyjnych targów. Kupieckie Centrum Handlu daje sposobność nawiązania bezpośrednich kontaktów biznesowych z największymi sieciami handlowymi, przedstawienia swojej oferty kupcom i ustalenia warunków współpracy. Wszystko to w ciągu jednego dnia.

Konferencja Fresh Market 2015 gościła prawie 300 osób reprezentujących ponad 130 firm z Polski i całej Europy. Wśród nich znalazły się firmy z Włoch, Hiszpanii, Holandii, Czech, Ukrainy, Rosji, Francji, Grecji, Belgii.
Organizowane po raz drugi Targi Fruit Expo spotkały się z dużym zainteresowaniem indywidualnych producentów warzyw i owoców świeżych, grup producenckich – takich jak Wilga Fruit, Nasz Sad, GP Klasa, Goldfruit, Gawon Grup czy Garsad oraz większych firm z branży nasiennej oraz nawozowo-chemicznej – Syngenta, Toma Seeds oraz Bayer Crop Science.

 

Rozmowy handlowe dostawców owoców i warzyw z kupcami z sieci handlowych rozpoczęły się już po godz. 9:00 i trwały do późnych godzin popołudniowych. Zainteresowanie współpracą mieli możliwość porozmawiania z przedstawicielami sieci : Auchan, Tesco, Carrefour, Stokrotka, Kaufland, Dino, Polomarket, Marcpol, Victoria, Almi, Piotr i Paweł, Mila, Delikatesy Centrum, Biedronka, Vkusnaya Korzinka. 

Już po raz piąty podczas spotkania biznesowego z sieciami handlowymi – Konferencji Fresh Market – wyłoniono najlepszy produkt 2015 roku.

Ważnym elementem Konferencji są wykłady ekspertów branży owocowo-warzywnej, podczas których można poznać aktualną sytuację na rynku, analizy cen i prognozy na nadchodzący rok. Ponadto, podczas paneli dyskusyjnych była okazja by zadać ekspertom nurtujące pytania, uzyskać profesjonalne wsparcie i porady.

Krystyna Szymańska z firmy Fresh Quality przedstawiła ciekawy wykład na temat wad progresywnych świeżych owoców i warzyw natomiast Piotr Barański reprezentujący firmę Fern Partners (IERiGŻ) omówił sposoby zarządzania w praktyce cenami i osiąganie odpowiedniej rentowności w branży owoców i warzyw. Dr Dorota Metera z firmy BioEkspert starała się udzielić odpowiedzi na pytania jak rozwija się sprzedaż owoców i warzyw ekologicznych w sieciach handlowych. Z kolei Dr Zbigniew Niesiobędzki z Polsko Chińskiej Rady Biznesu radził jak podbić rynek chiński wobec stale rosnącego potencjału i zmieniających się regulacji jeśli chodzi o sektor owoców i warzyw w Państwie Środka. Katarzyna Zygmuntowska i Marek Słowiński reprezentujący portal fresh-market.pl odpowiadali na pytanie – czego można się spodziewać w sezonie 2015 / 2016 wobec przedłużonego embarga na dostawy polskich produktów świeżych na rosyjski rynek.

Spotkanie branży w Ożarowie to także jedyna w roku okazja do nawiązania bezpośrednich kontaktów biznesowych z największymi sieciami handlowymi, dotarcia do międzynarodowych klientów z 15 krajów. Fresh Market daje możliwość spotkania z wieloma znanymi firmami z Polski taki jak Targban, Freshworld, Citronex, Vegapol, Univeg Trade Poland czy Mularski, Włoch – Mioorto i Agricola Gloria Due, Hiszpanii – Fito Semillas i Campo de Lorca, Francji – Suncrops, Holandii – J.M. Levarht & Zn. i Nico de Jong B.V., Grecji – MF Fruit  Egiptu, Danii, Wielkiej Brytanii, Czech, Węgier, Niemiec oraz z Turcji.  
Już po raz piąty podczas spotkania biznesowego z sieciami handlowymi – Konferencji Fresh Market – wyłoniono najlepszy produkt 2015 roku.

W tym roku o tytuł walczyły cztery produkty. Było to pochodzące z Włoch Kiwi Soreli – owoc o żółtym miąższu – firmy Frutti Felici, opakowanie typu MPaper produkowane przez hiszpańską firmę Cristobal Meseguer, papryka Palermo oferowana przez firmę Rijk Zwaan oraz nowy projekt firmy Syngenta – brokuł EasyBroq.

Prestiżowy tytuł Fresh Market Award – Produkt Roku 2015 zdobyła Papryka Palermo zgłoszona przez firmę Rijk Zwaan. Ten sam produkt podbił serca czytelników portalu i tym samym zdobył również nagrodę w głosowaniu internetowym.

Facebook Comments Box

LEAVE YOUR COMMENT