Natura Food i BeEco to doskonałe miejsce spotkań producentów i konsumentów produktów bio
Autor: Tomasz Kodłubański
Ponad 350 wystawców i tysiące zwiedzających! Ogromnym sukcesem zakończyły się IX Międzynarodowe Targi Żywności Ekologicznej i Naturalnej Natura Food i V targi ekologicznego stylu życia beECO organizowane w Łodzi w dniach 7-9 października 2016 r. Targi potwierdziły prestiż najważniejszego wydarzenia targowego w polskiej ekobranży. W gronie wystawców obecne były zarówno firmy dobrze rozpoznawalne na polskim rynku bioproduktów jak i przedsiębiorcy dopiero debiutujący ze swoją ofertą, prezentujący nowe produkty i innowacyjne rozwiązania. Targi NATURA FOOD i beECO to niepowtarzalna okazja do zapoznania się w jednym miejscu i czasie z szeroką ofertą produktów wysokiej jakości wytwarzanych zarówno przez polskich, jak i zagranicznych producentów i przetwórców. Co roku Targi odwiedza ponad 12 tys. osób wśród, których są przedstawiciele kadry menedżerskiej ekobiznesu, osoby odpowiedzialne za zakupy w sieciach handlowych i sklepach wielkopowierzchniowych, właściciele sklepów, hurtownicy i dystrybutorzy żywności, a także przedstawiciele ambasad. Zdecydowana większość wystawców, bo ponad 50% prezentowała produkty posiadające certyfikaty ekologiczne oraz produkty naturalne, niskoprzetworzone, wytwarzane w oparciu o składniki wysokiej jakości. W ofercie targowej przybyło także produktów z segmentu vege, fit, superfoods (żywność pochodzenia naturalnego, bogata w składniki odżywcze) czy ekologicznych linii produktów dla dzieci. Nowością były z pewnością produkty ekologiczne gotowe do spożycia, które są propozycją dla osób żyjącym szybko, w dużym tempie. Bogatą ofertę zaprezentowali również producenci artykułów nieżywnościowych, takich jak naturalne i ekologiczne kosmetyki oraz środki czystości. Były też suplementy diety, ekologiczne ubrania, opakowania i wiele innych. Wśród wystawców pojawili się również producenci nowoczesnego sprzętu AGD m.in.: wolnoobrotowych wyciskarek do owoców i warzyw. Prezentację polskich firm dopełnili wystawcy z zagranicy: Ukrainy, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Czech, Litwy, Włoch, Grecji, Szwecji.
Jak co roku targom towarzyszyło szereg spotkań branżowych skierowanych do producentów i przetwórców oraz do właścicieli, pracowników sklepów oferujących żywność wysokiej jakości i restauratorów, pracowników gastronomii – Akademia Biokuriera, Biobiznesforum. Wśród tematów wiodących pojawiały się zagadnienia związane z marketingiem wizualnym, franczyzą, zasadami znakowania produktów i certyfikacji, sprzedaży internetowej, korzystania z ekologicznych produktów w restauracji czy bycia świadomym ekorestauratorem.
W piątek 7 października odbyło się Forum EKObranży, organizowane wspólnie z wydawcą magazynu EKODOSTAWCY, podczas którego poruszane będą kluczowe tematy dla sektora EKO. Jest to najważniejsze spotkanie polskiego sektora ekologicznego i handlu, pozwalające z jednej strony wymienić strategiczne informacje, a z drugiej nawiązać owocne relacje biznesowe, które realnie przekładają się na rozwój działalności gospodarczej.
„Koalicja Sprawiedliwego Handlu” – Fairtrade Polska zaprosiła ponadto na konferencję Fairtrade – skorzystaj z rynkowej szansy”, podczas której uznani eksperci przybliżyli m.in. system certyfikacji fairtrade.
Targi NATURA FOOD i beECo były także miejscem, w którym przebiegać będzie jedna z sesji IV Międzynarodowego Kongresu Biogospodarki, odbywającego się Łodzi w dniach 6-7 października, poświęcona eksportowi żywności wysokiej jakości.
W czasie trwania imprezy odbywało się wiele innych imprez towarzyszących, m.in.:
• live cooking
• warsztaty kulinarne
• ekoprzedszkole
• spotkania z dietetykami
• degustacje