Home Aktualności Rośnie eksport polskiego drobiu na rynki pozaunijne. SuperDrob wysyła połowę swojej produkcji, m.in. do Wielkiej Brytanii czy Chin

Rośnie eksport polskiego drobiu na rynki pozaunijne. SuperDrob wysyła połowę swojej produkcji, m.in. do Wielkiej Brytanii czy Chin

0
0

Wielka Brytania i Francja, a po nich Niemcy i Chiny to główne kierunki eksportowe SuperDrobu. Producent z podwarszawskiego Karczewa korzysta na wzroście polskiego eksportu drobiu zarówno na rynki UE, jak i poza Unię.

– W ramach Unii Europejskiej naszym głównym kierunkiem jest Wielka Brytania. To jest podstawowy kierunek. Na tym rynku współpracujemy z kontrahentem już od ponad 20 lat – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Jan Wolf, dyrektor działu eksportu Zakładów Drobiarskich SuperDrob Karczew. – Dosyć istotnym kierunkiem jest także Francja. Od 2–3 lat jesteśmy też na rynku irlandzkim, niemieckim i szwajcarskim. Jesteśmy na rynkach azjatyckich, przede wszystkim w Chinach.

Jak podaje Zespół Monitoringu Zagranicznych Rynków Rolnych (FAMMU/FAPA), eksport polskiego drobiu w minionym roku wzrósł o 20 proc. wartościowo, do 1,936 mld euro. Dodatnie saldo wymiany handlowej drobiem sięgnęło 1,696 mld euro i było o 22 proc. wyższe niż rok wcześniej. Największym rynkiem eksportowym żywca drobiowego pozostają Niemcy, wzrósł jednak eksport do Rosji, na Ukrainę i Białoruś. Jak deklaruje Jan Wolf, 85–90 proc. eksportu SuperDrobu wchłaniają rynki unijne. Coraz większa jest jednak rola odbiorców azjatyckich.

– Jesteśmy konkurencją dla innych producentów unijnych, jeżeli mówimy o tej tzw. starej Unii czy krajach zachodnich. Dlatego jesteśmy czasami źle postrzegani ze względu na niskie ceny. Co ważne, za tą niższą ceną idzie bardzo wysoka jakość i to jest nasz główny atut – zapewnia Jan Wolf.

Jeszcze mocniej niż ogółem wzrósł eksport polskiego drobiu na rynki pozaunijne. W 2015 roku wyniósł on 184,26 tys. ton i był o 23 proc. wyższy niż rok wcześniej. Tymczasem wszystkie kraje UE odnotowały spadek eksportu o 0,6 proc. Udział Polski w unijnym wywozie wzrósł do 13 proc. Jednym z bardziej obiecujących odbiorców produktów SuperDrobu poza Unią są Chiny.

– Zapotrzebowanie i zainteresowanie chińskiego rynku jest trochę inne niż rynków unijnych. O ile na terenie Unii sprzedajemy głównie te najbardziej wartościowe elementy z kurczaka jak filety, polędwiczki, mięso z nogi, o tyle na rynku chińskim największe zapotrzebowanie jest na skrzydełka z kurczaka – mówi dyrektor działu eksportu Zakładów Drobiarskich SuperDrob Karczew.

Spółka stara się promować poza granicami Polski, uczestnicząc w rządowych misjach gospodarczych, a także prezentując swoją ofertę na międzynarodowych targach spożywczych, takich jak ANUGA w Kolonii czy SIAL w Paryżu lub Szanghaju.

– Korzystamy czasami z funduszy unijnych, aby modernizować nasz zakład. Bierzemy również udział w niektórych targach, tam, gdzie możemy skorzystać z jakichś dofinansowań, czy to bezpośrednio, czy poprzez organizację branżową. Staramy się tam, gdzie można te środki wykorzystywać.

 

Mówi: Jan Wolf
Funkcja: dyrektor ds. eksportu
Firma: SuperDrob Karczew

Źródło ©Newseria http://www.info.newseria.pl

Facebook Comments Box

LEAVE YOUR COMMENT